Tuesday, October 18, 2011

BERBUKA PUASA DI JOGOYA, BUKIT BINTANG – APA YANG SPECIAL SANGAT????

Lepas balik dari cuti raya, aku betul2 bz sampai tak sempat nak update apa2 kat sini…ari nie baru rasa ada masa sikit, so, aku nak update la pasal buka puasa kat Jogoya ramadhan hari tu....(lebih kurang da 2 bulan berlalu….hehehe)

Masa mula2 bos ckp ngan aku suruh survey Buffet Ramadhan kat hotel2 kat KL, mcm best la kan…dia pon bagi senarai hotel yg agak dia suka & pernah mkn (dinner la sebab dia Cina)..antaranya Grand Season, Dynasty, Federal, JW Marriot & paling dia suka ialah Crown Regency…tapi sebab aku tak dapat cari contact number Crown Regency (masa tu) maka aku buat keputusan sendiri cari tpt lain (hehehe…ikut senang aku la kan…tapi da dpt contact number lepas tu)…So, aku pon contact la hotel yg paling dekat dgn office bg memudahkan perjalanan semua org….bukan apa, if jauh2 dgn jln jam lg, mau berbuka puasa dlm keta dulu kan…1st sekali aku contact Grand Season, dpt harga RM87 per head, if lebih 20 org dpt dlm RM68 per head. So, aku call plak Dynasty RM78 per head & if 20 org & above dia bg free 2 org. Aku da malas nak call byk2, last sekali aku call JW Marriot dlm RM80++ if kat Poolside or RM65 if kat conference room. Dia siap bg menu semua, da discuss boss ok, staff pon ok, kitaorg pon proceed la utk berbuka kat situ. Tetiba je ade mamat sorang nie taknak g mkn kat situ, dia kata makanan dia biasa mcm kita boleh makan kat kedai2 pd hari2 biasa…so, dia suggest pergi Jogoya kat Starhill Gallery, Bukit Bintang. So, kat situ adalah Japanese Food tapi ade gak Chinese & Western Food tapi tak byk la…So, da ramai setuju aku pon ikut la (mula2 taknak pegi sebab diragui halal ke tak tpt tu, tp da buat research sikit kat internet & confident halal) maka aku pon pegi la…lagi pon da lama tak layan Japanese Food, last time kat Mutiara Damansara aku tak ingat nama restaurant tu & kat Hilton, PJ..bole la layan sikit2 seafood mentah tu…

Aku pon excited la nak berbuka kat luar kan, sebab da lama takda acara mcm nie since aku tukar keje kat sini (actually ada 2 kali company buat kat KGV & Siam Restaurant kat Genting tapi malas nak joint masa tu), maka aku ngan kwn aku Diana kuar ler bershopping bagai konon nak comel2 g berbuka (actually lebih sesuai dikatakan DINNER sebab dlm 30 org yg pergi hanya 2 org adalah Malay, 28 org lagi adalah Chinese).

So, pada 22 August 2011 lepas keje bertolak la kami berempat (aku, Diana, Choco dan boss aku – sbg driver) dgn menggunakan GPS (pdhal senang & dekat jerr…) kitaorg pon mencari la tpt tu..masa sampai jer org sume da mkn…huhuhu….

Sempat posing2 sambil tunggu bos kunci pintu kat belakang tu....

Lepas da tahu kat mana nak duduk, aku, Diana & Choco terus menjelajah tpt tu…tak tahu mana nak mkn dulu terlalu byk lorong…last2 kitaorg amik cookies, cake & muffin sbg pembuka sblm terjah mknan lain…Boss tanya nape mkn benda2 tu? Ye la, pelik kan, org dtg situ sume nak mkn Japanese Food  mcm seafood, tenpayaki ke, Japanese cuisine ke, tp kitaorg mkn kuih2 mcm tu, alah aku tak kisah sebab itu yg aku rasa sesuai utk tekak aku masa tu…ye la nak berbuka kan mesti nak yg manis2….

Lepas tu baru la start kutip siput2 mentah, ngan udang dan ketamnya….belasah je lah…Bagi aku tak la best sgt sebab tak bape fresh seafood dia…then, kitaorg nak try western plak….amat mengecewakan......ko nak order ko kena letak klip yg ade tulis no meja kat dlm mangkuk menu…cara order tu mcm la makanan tu best sgt kan, bila sampai je kat meja aku rasa lamb yg aku order tu celah gigi aku jer….teramat la sikit…ye la…mkn kat Japanese food reataurant kan, sume makanan dihidang dlm jumlah yg teramat sikit la kan….tp takkan lamb tu pon ko nak hidang sebesar ibu jari kaki…?

Nie dia clip yg berjaya diseludup kuar sbg kenangan...hehehe...(anak2....jgn ikut perangai mummy yea....tak baik, okehhh)

Pastu aku ngan Diana nak try pasta ngan lobster tapi dia ckp jepun & kitaorg tak paham (nama je amik class bhs jepun, tp bila jepun ckp, 1 habuk pon aku tak paham)…kitaorg pon blah g kat stall Haagen Dazs mkn aiskrim plak…amik la dua aiskrim, 1 coklat 1 lg perisa ape ntah masam2 rasanya…bila sampai je kat meja, si choco sound aku tak ambil utk dia, aku ckp tak pe la, u makan I punya, tapi I nak ambil sikit letak kat mangkuk…sebaik aku ceduk sikit aiskrim tu tetiba je aku rasa aiskrim disambar org..toleh2 bos kat sebelah tgh ceduk sambal cili sumbat ke dlm aiskrim & dia suruh pas ke choco…choco pon mkn la muka mcm dlm heaven kan….makan…makan…& makan…sampai la dia termakan cili…

Inilah kronologi dr mula mkn aiskrim sampai termakan cili...terbatuk2 Choco...sian...


Inilah dia cili yg dimasukkan ke dlm aiskrim choco...cili padi kot...

Pasal lobster ngan pasta tu lepas kitaorg da kenyang baru dapat…yg nie betul2 tak mengecewakan…sedap bangggaaaatttttt…. so, yg nie tak da pic sebab makan tak hengattt….

Nie plak ialah favorite aku..kelapa muda...2 biji aku hentam..it's free...

Nie scene bos aku kena paksa minum arak.....dia tak bole minum sebab bila minum dia akan kena alergic merah2 & gatal2 satu badan...tapi bila dlm ocassion mcm nie, dia tak bole menolak.....maaf bos, i tak bole tolong....hehehe....

Sape la yg mkn bersepah tu....patutnya tak bole bawa masuk majlis....ekekekek....

Pic2 kat bwh nie ialah foods & environment kat Jogoya....ermmmm, bagi aku biasa jerrr....





 1. Diana
2 & 3. Steven & Tony Choah
4. Alex, Lai & Choco
5. Alex & Choco

Kesimpulannya, bagi aku kat Jogoya nie, foods dia so-so jer, tak best mana....tapi bagi sesape yg tingin nak try gak leh g kat alamat nie...(promotion free nihhh)...

T3, Relish floor, Starhill Gallery,
181, Jalan Bukit Bintang,
55100 Kuala Lumpur, Malaysia.
Tel: +603-2142 1268    Fax: +603-2148 8171
Email: contact@jogoyarestaurants.com 



Sekian...

No comments: